Lees voor

thuiszorg

test

Veelgestelde vragen over thuiszorg

  • Wat houdt thuiszorg in?

    Thuiszorg omvat verschillende vormen van hulp. Het kan alleen de controle zijn op medicijngebruik, hulp bij aan- en uittrekken van steunkousen, of hulp bij het wassen en aan-/en uitkleden. Maar ook verpleegkundige hulp zorg zoals wondzorg, toedienen van injecties en terminale begeleiding. Het begeleiden van mensen van bijvoorbeeld een vorm van dementie of Parkinson kan tot de mogelijkheden behoren. Ook kan thuiszorg tijdelijk langskomen om vaardigheden aan te leren, zoals bijvoorbeeld het injecteren van insuline.

  • Hoe kan ik thuiszorg aanvragen?

    Voor thuiszorg heeft u een indicatie nodig door de wijkverpleegkundige van Zorgpartners Midden-Holland. Dit kunt u aanvragen via de huisarts, thuiszorgmedewerker, familie of aanvrager zelf. De wijkverpleegkundigen van Zorgpartners zijn bereikbaar via (0182) 723 723. Wanneer iemand vanuit een ziekenhuisopname thuiszorg nodig heeft, dan wordt de indicatie geregeld via de wijkverpleegkundige van het wijkteam.

  • Wanneer kan ik gebruik maken van thuiszorg?

    U kunt gebruik maken van thuiszorg wanneer  er een zorgvraag is, die niet door uzelf, uw eventuele huisgenoten  of mantelzorgers kan worden opgelost.

  • Hoe weet ik wanneer de thuiszorg komt?

    De thuiszorgmedewerker neemt contact op om de zorgafspraken af te stemmen, waaronder ook het gewenste tijdstip.

  • Hoe wordt thuiszorg vergoed?

    Thuiszorg wordt vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet. Als er sprake is van overbruggingszorg, wordt een eigen bijdrage berekend door het CAK (Centraal Administratie Kantoor). Ook kunt u zelf thuiszorg bekostigen vanuit een PGB of op eigen kosten.

  • Heeft Thuiszorg Zorgpartners een eigen Cliëntenraad?

    Ja, Thuiszorg Zorgpartners heeft een eigen Cliëntenraad. Klik hier voor meer informatie.

Deel deze pagina: