Klachten zorg, behandeling en dienstverlening
Een belangrijk onderdeel van onze visie is dat wij zo veel mogelijk willen aansluiten bij de persoonlijke wensen, gewoonten en alles wat van waarde is voor cliënten. Wij vinden het belangrijk dat cliënten en naasten zich bij ons gezien, gehoord en begrepen voelen, ook wanneer zij ergens niet tevreden over zijn. Wij gaan hierover dan graag in gesprek om samen te zoeken naar wat noodzakelijk, wenselijk en mogelijk is.
U kunt uw klacht indienen via het meldformulier (klik hier om te openen). Uw klacht komt dan automatisch bij de juiste persoon terecht. Wenst u onafhankelijke ondersteuning van een klachtenfunctionaris bij het indienen en/of behandelen van uw klacht, dan kunt u dat in het meldformulier aangeven. Een klachtenfunctionaris neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Als u graag contact wenst met een klachtenfunctionaris vóórdat u besluit een klacht in te dienen, dan kunt u contact opnemen met de klachtencoördinator via klachtencoordinator@zorgpartners.nl.
Klachten Wet zorg en dwang
Klachten over onvrijwillige zorg vallen onder de Wet zorg en dwang. Deze klachten worden door Zorgpartners Midden-Holland direct overgedragen aan de externe Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ). De KCOZ is ingesteld door o.a. brancheorganisatie Actiz. Voor meer informatie klikt u hieronder op Cliëntvertrouwenspersoon Wzd.
Geschil
Bij een geschil over de afhandeling van een klacht wordt u doorverwezen naar De Geschillencommissie Zorg.
Folder en klachtenreglement
Voor meer informatie kunt u de volgende documenten raadplegen: