Meer over wonen in Irishof
Meer over wonen in Irishof
-
Activiteiten
In Irishof geloven we dat samen dingen doen bijdraagt aan plezier, verbinding en welzijn. Daarom organiseren we een gevarieerd aanbod aan activiteiten, voor én met onze bewoners. Denk aan bewegen, bordspellen, denksport, muziek en nog veel meer. Iedereen is welkom om mee te doen – ook als je slechtziend of blind bent.
Meedoen met een activiteitenabonnement
Als je in Irishof komt wonen, word je automatisch lid van ons activiteitenprogramma. Voor €20 per maand kun je onbeperkt deelnemen aan het reguliere aanbod. Voor sommige grotere activiteiten, zoals een busuitje of een workshop met materialen, vragen we een kleine extra bijdrage.Wil je liever geen abonnement? Geen probleem. Laat het even weten bij de infobalie. Je kunt dan alsnog deelnemen aan twee reguliere activiteiten per maand, inclusief de activiteiten op je eigen afdeling. Wil je vaker meedoen? Dan betaal je per activiteit een kleine bijdrage. Een overzicht hiervan ligt voor je klaar bij de infobalie.
Altijd op de hoogte
Benieuwd wat er op het programma staat? Je kunt het activiteitenaanbod dagelijks beluisteren via de vaste telefoon (toestel 509) of via je mobiele telefoon: 0182-596709.Samen met familie of naasten
Wil je graag samen met je familie of naasten iets ondernemen? Dat kan! Bij de infobalie kun je gezelschapsspellen lenen, of samen een ritje maken op onze duofiets – een fijne manier om samen actief te zijn in de buitenlucht. -
Alarmering - Personenalarmering
In elk appartement in Irishof is standaard personenalarmering aanwezig. Met één druk op de alarmknop sta je direct in contact met een zorgmedewerker via een spreek-luisterverbinding. Zo is hulp altijd dichtbij, op het moment dat jij het nodig hebt.
Zorg in de nacht - zoals jij dat prettig vindt
Sommige bewoners vinden het fijn als er ’s nachts even wordt gekeken of alles goed gaat. Dat kan bij ons op een rustige en respectvolle manier, via een digitale nachtronde. Met een sensor in de kamer kunnen we op afstand meekijken – alleen als jij daar vooraf toestemming voor hebt gegeven. Zo houden we een oogje in het zeil, zonder je nachtrust te verstoren.Is er sprake van een medische indicatie? Dan komt er een zorgmedewerker langs voor een fysieke nachtronde. Altijd met aandacht, en afgestemd op wat jij nodig hebt.
-
Appartement – inrichting
In Irishof woont u in uw eigen appartement – een fijne, veilige plek die u naar eigen wens kunt inrichten. Bij aankomst is het appartement al voorzien van een aantal basisvoorzieningen, zoals een hoog-laag bed met matras, vloerbedekking, gordijnen, en een ingerichte keuken en badkamer. In de keuken en badkamer zijn standaardartikelen aanwezig, zoals een toiletborstel, afvalbak en dispensers voor toiletpapier en papieren handdoekjes.
U bent van harte welkom om uw appartement verder in te richten zoals u dat prettig vindt. Wij adviseren u daarbij wel om rekening te houden met veiligheid en toegankelijkheid. Denk bijvoorbeeld aan voldoende loopruimte en het vermijden van losse kleedjes, zodat u zich veilig kunt bewegen in uw woning.
Wilt u iets aan de muur ophangen? Overleg dan gerust met onze huismeester – hij denkt graag met u mee. Voor uw veiligheid zijn sommige elektrische apparaten, zoals een kookplaatje, airfryer of elektrische deken, helaas niet toegestaan in verband met brandveiligheid.
Samen zorgen we ervoor dat uw appartement een plek is waar u zich prettig en veilig voelt.
-
Apotheek & huisarts
Wanneer u verhuist naar Irishof, kiest u zelf bij welke huisarts en apotheek in de buurt u zich inschrijft. Wij adviseren u om zich aan te melden bij Gezondheidscentrum Goverwelle, waar zowel Huisartsenpraktijk Goverwelle als Alphega Apotheek Goverwelle gevestigd zijn.
Komt u bij ons wonen met een zorgindicatie mét behandeling? Dan wordt onze specialist ouderengeneeskunde uw behandelend arts. In dat geval zorgen wij voor een zorgvuldige overdracht van uw medische gegevens van uw huidige huisarts en apotheek naar onze zorgprofessionals.
-
Behandeling
Wanneer u behoefte heeft aan therapie of behandeling, staan de behandelaren van Zorgpartners Midden-Holland voor u klaar. Samen kijken we wat u nodig heeft om u zo prettig en vitaal mogelijk te voelen.
Onze behandeldienst bestaat uit verschillende vakgroepen, waaronder:
- medische zorg (zoals artsen in opleiding, basisartsen, verpleegkundig specialisten en specialisten ouderengeneeskunde)
- diëtetiek
- ergotherapie
- fysiotherapie
- logopedie
- maatschappelijk werk
- muziektherapie
- psychologie
Denkt u dat behandeling of therapie u kan helpen? Bespreek dit dan met uw eerste verantwoordelijke verzorgende (EVV’er). Die helpt u graag verder.
Let op: als u in Irishof woont met een zorgindicatie zonder behandeling, worden niet alle therapieën automatisch vergoed. Dit hangt af van uw zorgverzekering en of er een verwijzing is via uw huisarts.
Samen zorgen we ervoor dat u de ondersteuning krijgt die bij u past.
-
Beweegruimte
Op de tweede etage van Irishof, in kamer 204, vindt u onze beweegruimte. Hier staan verschillende oefenmaterialen klaar waarmee u zelfstandig aan de slag kunt om in beweging te blijven – op een manier die bij u past.
Wilt u liever begeleiding bij het oefenen? Bespreek dit dan gerust met uw EVV’er. Samen kijken we wat mogelijk is en wat het beste bij uw situatie aansluit.
Bewegen draagt bij aan uw vitaliteit en zelfstandigheid. U bent van harte welkom om gebruik te maken van deze ruimte!
-
Beweegtuin
In de tuin van Irishof vindt u een beweegtuin: een fijne plek om in de buitenlucht in beweging te blijven. U kunt hier op uw eigen tempo oefenen met verschillende onderdelen, zoals een loopbrug, trapjes en andere speelse beweegtoestellen.
De beweegtuin is vrij toegankelijk en nodigt uit om actief te blijven – alleen of samen met anderen. Bewegen in de frisse lucht draagt bij aan uw vitaliteit én aan een goed gevoel.
-
Bewonerspas & bezoekerspas
Wanneer u in Irishof komt wonen, ontvangt u een bewonerspas. Met deze pas kunt u aankopen doen in ons winkeltje én heeft u toegang tot het gebouw buiten de reguliere openingstijden.
Daarnaast krijgt u per appartement één bezoekerspas. Deze pas geeft uw bezoek toegang tot Irishof wanneer de infobalie gesloten is. Wilt u extra bezoekerspassen aanvragen? Dat kan tegen een kleine vergoeding bij de infobalie.
🔄 Let op:
De bezoekerspas moet regelmatig geüpdatet worden. Ons advies is om de pas minstens één keer per maand voor de kaartlezer bij de hoofdingang te houden. U ziet dan een blauw lichtje dat na enkele seconden groen wordt.
Als de pas langer dan 180 dagen niet wordt gebruikt, verloopt deze automatisch en werkt hij niet meer.Heeft u vragen over de passen of wilt u een extra pas aanvragen? Loop gerust even langs bij de infobalie. We helpen u graag verder.
-
Bezoek
U bent op elk moment van de dag welkom om bezoek te ontvangen in Irishof. We vragen daarbij wel om na 22.00 uur rekening te houden met de nachtrust van medebewoners en het zo stil mogelijk te houden.
Uw bezoek is van harte welkom in uw eigen appartement, maar u kunt ook gebruikmaken van de gezamenlijke ruimtes binnen Irishof om samen iets te drinken, bij te praten of een spelletje te doen.
-
Bibliotheek
In het Grand Café vindt u een boekenkast met een gevarieerd aanbod aan (grootletter)boeken. U bent van harte welkom om hier vrijblijvend een boek uit te lenen.
Direct naast Irishof is er een vestiging van de openbare bibliotheek Gouda. Maakt u gebruik van Bibliotheek Passend Lezen – een dienst met aangepaste leesvormen zoals luisterboeken en braille, speciaal voor mensen met een leesbeperking – dan helpen onze medewerkers u graag bij het bestellen van materialen die bij u passen.
-
Boodschappen
In het Grand Café van Irishof vindt u een kleine, sfeervolle winkel waar u terechtkunt voor uw dagelijkse boodschappen. Of u nu iets nodig heeft voor uw broodmaaltijd, een verzorgingsproduct zoekt of gewoon even wilt rondkijken. U bent van harte welkom.
Wanneer u in Irishof komt wonen, informeren wij u graag over welke producten bij uw verblijf zijn inbegrepen en voor welke artikelen u zelf betaalt. Heeft u hier vragen over? Dan kunt u altijd terecht bij de infobalie. Onze medewerkers helpen u met plezier verder.
-
Cliëntenraad
De cliëntenraad van Irishof zet zich in voor uw belangen. Zij denken mee, geven advies en overleggen regelmatig met de directeur om de zorg en het welzijn binnen Irishof steeds verder te verbeteren.
Heeft u vragen, ideeën of wilt u iets delen? Dan kunt u eenvoudig contact opnemen via clientenraad.irishof@zorgpartners.nl. Er is ook een aparte folder beschikbaar met meer informatie over de cliëntenraad.
-
Financiën
Uw verblijf in Irishof (wonen, maaltijden, schoonmaak e.d.) wordt vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Daarnaast betaalt u een eigen bijdrage. Deze is afhankelijk van uw persoonlijke situatie en wordt bepaald door het zorgkantoor (CAK). Voor diensten die buiten uw indicatie en vergoeding vallen, betaalt u zelf.
-
Grand Café
Het Grand Café van Irishof is een fijne ontmoetingsplek voor bewoners, buurtgenoten en bezoekers. Iedereen is van harte welkom om gebruik te maken van de gezellige sfeer en de voorzieningen.
’s Avonds kunt u hier samen genieten van een warme maaltijd. Daarnaast zijn er de hele dag door lekkere snacks, verse sappen en andere verwennerijen verkrijgbaar.
Het Grand Café is geopend:
- Doordeweeks van 9.00 tot 19.30 uur
- In het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur
Kom gerust eens langs – voor een kop koffie, een goed gesprek of een smakelijke maaltijd.
-
Huisdieren
In Irishof begrijpen we hoe belangrijk een huisdier voor u kan zijn. Het is dan ook toegestaan om uw huisdier mee te nemen wanneer u bij ons komt wonen. Wel gelden hiervoor enkele voorwaarden, die we vooraf graag rustig met u bespreken.
De afspraken die we samen maken, leggen we schriftelijk vast in uw dossier. Zo zorgen we ervoor dat het voor iedereen – mens én dier – prettig en veilig blijft.
-
Huiskamer
Elke afdeling beschikt over één of twee sfeervolle huiskamers, centraal gelegen en bedoeld als fijne ontmoetingsplek. Hier kunt u terecht voor extra ondersteuning bij uw daginvulling of tijdens de maaltijden. Uw Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV’er) bespreekt graag met u of dit aansluit bij uw wensen en behoeften. Samen kijken we wat het beste bij u past.
-
Huisregels
Voor een prettige en veilige leefomgeving gelden binnen Irishof de huisregels van Stichting Zorgpartners Midden-Holland. Deze regels zijn bedoeld om het samenleven zo aangenaam mogelijk te maken voor iedereen.
U vindt de volledige huisregels op de website van Zorgpartners Midden-Holland. Wilt u liever een papieren versie of heeft u vragen? Dan helpen wij u graag verder bij de infobalie.
-
Huismeester
Binnen Irishof is een huismeester aanwezig die u graag helpt bij kleine reparaties aan inventaris of onderdelen van het gebouw die eigendom zijn van Irishof. Heeft u iets te melden? Geef dit dan door bij de infobalie. Uw melding wordt genoteerd en de huismeester neemt zo snel mogelijk contact met u op.
Wilt u iets aanpassen of veranderen in uw appartement? Overleg dit dan altijd eerst met de huismeester. Zo zorgen we samen voor een veilige en prettige woonomgeving.
-
Hulpmiddelen
Wanneer u een hulpmiddel nodig heeft, bekijken we samen wat mogelijk is. Afhankelijk van het soort hulpmiddel kan het zijn dat Irishof dit voor u regelt, of dat u het zelf moet aanschaffen. In veel gevallen zijn er vergoedingsmogelijkheden via de Zorgverzekeringswet of de Wet langdurige zorg (Wlz). Uw EVV’er of de ergotherapeut vertelt u hier graag meer over.
Heeft u zelf een hulpmiddel aangeschaft of vergoed gekregen via uw zorgverzekering? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het voorzien van uw naam of merkteken. Hulpmiddelen die via de Wet langdurige zorg worden verstrekt, zijn al voorzien van uw naam.
-
Incontinentiemateriaal
Het incontinentiemateriaal dat u nodig hebt, wordt door Irishof voor u besteld. Omdat het even kan duren voordat de eerste levering binnen is, vragen wij u om bij uw verhuizing naar Irishof materiaal mee te nemen voor de eerste twee weken. Zo zorgen we ervoor dat u zich geen zorgen hoeft te maken en alles direct goed geregeld is.
-
Infobalie
Bij de ingang van Irishof vindt u de infobalie. Hier kunt u terecht met al uw vragen, voor informatie of om iets te regelen. Onze medewerkers staan graag voor u klaar.
De openingstijden van de infobalie zijn:
- Maandag t/m vrijdag: 08.30 – 19.30 uur
- Weekend en feestdagen: 09.30 – 16.30 uur
Loop gerust even langs. We helpen u met plezier verder.
-
Internet en televisie
Wanneer u bij ons komt wonen, bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een internet- en/of televisieaansluiting. In de informatiemap die u ontvangt bij uw verhuizing vindt u een overzicht van de mogelijkheden. Uiteraard denken wij graag met u mee als u vragen heeft of hulp kunt gebruiken.
-
Kapper
In Irishof is een particuliere kapsalon aanwezig, waar u terecht kunt voor een moment van verzorging en ontspanning. Wilt u een afspraak maken? Dan kunt u eenvoudig terecht bij de infobalie. Wij helpen u graag verder.
-
Kerkdienst(en) & geestelijke verzorging
Er zijn regelmatig kerkdiensten in Irishof. Zowel protestante als katholieke diensten. Bij de infobalie kunt u informeren naar de eerstvolgende datum van de diensten. U vindt deze datums ook in de nieuwsbrief.
In Irishof is ook een geestelijk verzorger betrokken. U kunt de geestelijk verzorger bereiken via uw EVV-er of via de infobalie.
-
Klachten
Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zich thuis voelt in Irishof. Mocht er toch iets zijn waar u niet tevreden over bent, dan horen wij dat graag. Hier vindt u de klachtenprocedure, waarin staat hoe u uw klacht kunt indienen. Samen zoeken we naar een passende oplossing.
-
Maaltijden
Uw broodmaaltijden eet u in principe in uw eigen appartement. Boodschappen hiervoor kunt u doen in de winkel van het Grand Café op de begane grond. Lukt dit niet (meer) zelfstandig? Dan kijken we samen naar een passende oplossing. U kunt natuurlijk ook uw familie of naasten vragen om u hierbij te helpen.
De warme maaltijd wordt bij voorkeur gezamenlijk genuttigd tussen 12.00 en 13.00 uur in de Grote Zaal op de eerste verdieping. U kunt kiezen uit verschillende menu’s. Wilt u liever in uw appartement eten? Dan is dat uiteraard ook mogelijk. Voor de broodmaaltijd in de avond bent u van harte welkom in het Grand Café.
Maakt u op basis van uw zorgindicatie gebruik van de gezamenlijke huiskamer? Dan verzorgen wij daar alle maaltijden voor u. U hoeft dan zelf geen boodschappen te doen.
-
Naasten
Uw familie en naasten zijn van grote waarde in uw leven. Zij kennen u als geen ander, weten wat voor u belangrijk is en bieden vaak praktische én emotionele steun.
Bij Irishof vinden we het belangrijk dat u zoveel mogelijk de regie over uw eigen leven behoudt. Familie en naasten kunnen u hierin ondersteunen door u de ruimte te geven om uw eigen keuzes te maken en uw leven op uw manier vorm te geven. Dit doen zij bijvoorbeeld door aan te sluiten bij wat u zelf nog kunt en nodig hebt – niet door over te nemen, maar door samen te kijken wat past. Soms is dat een goed gesprek, een wandeling of een kop koffie. Soms gaat het om hulp bij persoonlijke verzorging, zoals het knippen van nagels, of bij huishoudelijke taken zoals koken, wassen of schoonmaken.
In Irishof staat samenwerking centraal. Familie en naasten kunnen op hun eigen manier bijdragen. Of ze nu veel of weinig tijd hebben, actief willen helpen of liever op de achtergrond ondersteunen. Iedere bijdrage, groot of klein, maakt verschil in uw dagelijks leven.
-
Nieuwsbrief
Elke maand ontvangt u een papieren nieuwsbrief van Irishof, samengesteld door het management. Hierin leest u belangrijke mededelingen, aankondigingen en sfeervolle terugblikken op activiteiten die zijn georganiseerd.
De nieuwsbrief wordt ook digitaal verstuurd naar uw eerste contactpersoon, zodat ook uw naasten goed geïnformeerd blijven.
-
Overlijden of verlaten van appartement
Wanneer u uw appartement gaat verlaten zijn u of uw familie en/of naasten verantwoordelijk voor het leeghalen van het appartement. Wij vragen u om dit te doen binnen 7 kalenderdagen na overlijden of verlaten van uw appartement. Wanneer het gaat om verhuizing naar een andere locatie van Zorgpartners Midden-Holland geldt hiervoor 1 dag. In bijzondere omstandigheden is het mogelijk om in overleg en tegen betaling extra dagen te huren. Voor meer informatie over het opleveren van het appartement kunt u terecht bij een collega van de zorg.
-
Passende zorg
Bij Irishof geloven we in Passende zorg: een manier van samenwerken waarbij ú centraal staat. Samen met u, uw familie en naasten zoeken we naar oplossingen die aansluiten bij uw wensen, mogelijkheden en levensstijl. Zo dragen we bij aan wat voor u belangrijk is en aan uw kwaliteit van leven.
Vijf vragen staan hierbij centraal:
- Wat vindt u belangrijk in uw leven?
- Wat kunt u zelf?
- Wat wilt u (weer) kunnen?
- Wat kunt u met uw naasten en omgeving of digitale ondersteuning?
- Hoe zorgen we samen voor een oplossing voor dat wat overblijft?
Door samen in gesprek te blijven, zorgen we ervoor dat de zorg écht bij u past.
-
Pedicure (medisch)
In Irishof is een pedicure werkzaam die u graag helpt bij uw voetzorg. Heeft u behoefte aan een behandeling? Dan kunt u eenvoudig een afspraak maken bij de infobalie. U bent welkom voor zowel reguliere als medische voetzorg, bijvoorbeeld bij diabetes, reuma of vaatlijden.
Woont u in Irishof met een zorgindicatie en bent u onder behandeling van uw huisarts? Dan worden medische voetzorgbehandelingen vergoed via uw zorgverzekering, mits u een verwijzing van uw huisarts heeft. Woont u in Irishof met een zorgindicatie mét behandeling en bent u onder behandeling van de specialist ouderengeneeskunde? Dan worden de kosten voor medische voetzorg vergoed via Irishof, vanuit uw zorgindicatie.
Let op: de kosten voor reguliere voetzorg worden niet vergoed.
-
Post ontvangen & versturen
In Irishof zorgen wij ervoor dat uw post goed terechtkomt. Ontvangen post wordt gesorteerd bij de infobalie en daarna bezorgd op uw afdeling en in uw appartement. Zo hoeft u daar zelf niets voor te doen.
Heeft u post die u wilt versturen? Dan kunt u deze eenvoudig inleveren in de rode brievenbus bij de ingang van Irishof. Wij zorgen ervoor dat uw post op tijd wordt verzonden.
-
Reanimatie
Als wij zorg aan u (gaan) verlenen, bespreken we uw wensen ten aanzien van reanimatie. Zo nodig wordt doorverwezen naar uw (huis)arts voor een gesprek hierover. Uw wens komt in uw zorgdossier te staan. Als u niet gereanimeerd wil worden, adviseren wij u een niet-reanimeren teken te dragen. U loopt dan minder risico om ongewenst gereanimeerd te worden door omstanders bij een hartstilstand. Een niet-reanimeren polsbandje kunt u in verschillende kleuren bestellen bij Zorgpartners.
-
Roken
Irishof streeft naar een gezonde en rookvrije woon- en leefomgeving voor al haar bewoners, bezoekers en medewerkers. Daarom is roken binnen Irishof niet toegestaan.
Wilt u toch roken? Dan kan dat op de speciaal aangewezen rookplek in de tuin. Zo zorgen we samen voor een schone en prettige omgeving voor iedereen.
-
Schoonmaak
Bij Irishof vinden we een schone en fijne woonomgeving belangrijk. In uw appartement helpen onze huishoudelijke medewerkers u graag met de schoonmaak. We gaan daarbij uit van wat u zelf kunt doen. Lukt iets niet (meer) zelfstandig? Dan ondersteunen wij u waar nodig.
Uit respect voor uw privacy reinigen we geen persoonlijke bezittingen en openen we geen kasten.
Onze medewerkers kunnen u helpen met:
- Stofwissen, dweilen, afstoffen en het schoonmaken van deurklinken, plinten, vensterbanken en prullenbakken
- Reinigen van aanrecht, kastdeuren en wasbak (mits vrij van vaat)
- Schoonmaken van toilet, toiletborstelhouder, wasbak, douche en tegelwanden
Let op: als vensterbanken, kasten of andere oppervlakken vol staan met persoonlijke spullen, of als het appartement erg vol is, kan de schoonmaak minder grondig worden uitgevoerd.
Onze medewerkers hebben wekelijks 40 minuten de tijd om uw appartement schoon te maken. Daarnaast komen zij vier keer per week langs om uw toilet te reinigen.
Wilt u extra hulp via een particuliere huishoudelijke dienst? Dat kan. De kosten daarvan zijn dan wel voor uw eigen rekening.
-
Scootmobiel
Wanneer u gebruikt maakt van een scootmobiel kunt u deze in de stalling op de begane grond stallen. Het stallen van de scootmobiel in uw appartement is niet toegestaan. Ook het gebruik van de liften met een scootmobiel is niet toegestaan. U kunt eventuele reparaties en onderhoud regelen via de leverancier van uw scootmobiel. Wanneer u hier hulp bij nodig heeft kan de ergotherapeut u adviseren of ondersteunen.
-
Slaap- en rusttijden
In Irishof vinden we het belangrijk dat u uw eigen slaap- en rustpatroon kunt aanhouden, zoals u dat thuis gewend was. Tegelijkertijd willen we ervoor zorgen dat iedereen zich prettig voelt op de afdeling. Daarom vragen wij u om na 22.00 uur ’s avonds zo stil mogelijk te zijn op de gemeenschappelijke gangen, zodat andere bewoners ongestoord kunnen rusten.
-
Sleutels
Bij uw verhuizing naar Irishof ontvangt u twee sleutels van uw appartement. Eén sleutel is bedoeld voor uzelf. Wij adviseren u om uw voordeur altijd af te sluiten wanneer u uw appartement verlaat. De tweede sleutel kunt u desgewenst overhandigen aan een familielid of naaste.
Heeft u behoefte aan extra sleutels? Dan kunt u deze tegen een vergoeding aanvragen bij de infobalie. Wij helpen u daar graag verder.
-
Tijdelijk verblijf
Naast vaste bewoners biedt Irishof ook verschillende vormen van tijdelijk verblijf. Zo zijn er logeer- en hotelkamers beschikbaar voor mensen die kort willen verblijven, bijvoorbeeld om de thuissituatie te ontlasten. Dit geeft mantelzorgers en familieleden de ruimte om even op adem te komen.
Daarnaast zijn er tijdelijke appartementen voor mensen die (tijdelijk) niet thuis kunnen wonen en zorg nodig hebben – bijvoorbeeld na een ziekenhuisopname of een ongeval. In een veilige en vertrouwde omgeving kunt u dan herstellen met de ondersteuning die u nodig heeft.
-
Tandarts
Wanneer u in Irishof komt wonen, kunt u uw eigen tandarts blijven bezoeken. U blijft zelf verantwoordelijk voor uw mondzorg en het maken van afspraken met uw tandarts.
Heeft u een zorgindicatie mét behandeling en bent u onder behandeling van de specialist ouderengeneeskunde? Dan neemt onze tandarts van Vitadent uw mondzorg graag over. Zo bent u verzekerd van passende en deskundige zorg, dicht bij huis.
-
Telefoon
U kunt gewoon uw eigen (mobiele) telefoon blijven gebruiken in Irishof. Om overlast voor andere bewoners te voorkomen, vragen wij u om niet te bellen in de centrale ruimtes en om tijdens de nachtelijke uren extra rekening te houden met de rust van anderen.
Wilt u gebruikmaken van een vaste telefoonverbinding? Dan kunt u dit zelf regelen via een provider naar keuze. Houd er rekening mee dat bij het gebruik van een analoog telefoontoestel een interface nodig is die communiceert met een 4G-simkaart. Er zijn ook telefoontoestellen beschikbaar waarin deze simkaart al geïntegreerd is.
-
Tuin
Op de begane grond van Irishof vindt u een toegankelijke tuin, speciaal ingericht voor gebruik met een rolstoel of rollator. Of u nu graag een frisse neus haalt, de zon op uw gezicht voelt of gewoon wilt genieten van de bloemen en het groen – u bent van harte welkom.
Daarnaast is er een Beweegtuin, waar u op een prettige en veilige manier kunt bewegen en oefenen. Een fijne plek om actief te blijven, op uw eigen tempo en manier.
-
Verzekeringen
Zorgpartners Midden-Holland sluit voor alle bewoners een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af. Deze verzekering dekt het handelen van u als bewoner, maar ook dat van medewerkers en vrijwilligers, binnen en buiten het centrum. Daarnaast sluit Zorgpartners Midden-Holland voor iedere bewoner een inboedelverzekering af.
-
Verzorgend Wassen
In Irishof maken we gebruik van Verzorgend Wassen, ook wel bekend als ‘wassen zonder water’. Hierbij wordt uw huid gereinigd met speciale wasdoekjes die al zijn voorzien van een milde lotion. Afdrogen is meestal niet meer nodig, en ook water, zeep, waskommen of handdoeken zijn overbodig.
Deze manier van wassen is zacht voor de huid en minder belastend voor het lichaam. Zeker voor mensen met een gevoelige huid is dit prettig: vaak is het niet eens nodig om nadien nog olie of zalf aan te brengen. Bovendien kunt u gemakkelijker zelf een deel van de wasbeurt uitvoeren. Dat bevordert uw zelfstandigheid en bespaart energie – energie die u kunt gebruiken voor dingen die u belangrijk vindt.
-
Visuele beperking
Bij Irishof staan we voor u klaar als u te maken heeft met een visuele beperking. Wij zijn er niet alleen als woonplek, maar ook als kenniscentrum waar u kunt rekenen op deskundige begeleiding die aansluit bij uw wensen en mogelijkheden.
Onze toegewijde medewerkers helpen u graag met oriëntatie- en mobiliteitstrainingen, zodat u zich zekerder voelt in uw omgeving en uw zelfstandigheid zoveel mogelijk kunt behouden of zelfs vergroten.
Irishof is speciaal ingericht om u hierin te ondersteunen. Denk aan praktische voorzieningen zoals een sprekende lift, aangepaste verlichting, geleide-leuningen en zonwering. Alles is erop gericht om uw dagelijks leven comfortabeler en veiliger te maken.
U staat bij ons centraal. Samen kijken we naar wat u nodig heeft om prettig te wonen en te leven met een visuele beperking.
-
Was- en linnengoed
Tijdens uw verblijf bij Irishof zorgen wij ervoor dat u zich nergens zorgen over hoeft te maken als het gaat om bed-, bad- en keukengoed. U ontvangt van ons een compleet linnenpakket, bestaande uit een kussensloop, laken, handdoeken, een keukendoek, theedoek en vaatdoek. Wij nemen het wassen van dit linnengoed graag voor onze rekening.
Voor uw eigen kleding en eventueel ander persoonlijk linnengoed bent u zelf verantwoordelijk. Om te voorkomen dat iets zoekraakt, is het handig om uw wasgoed te voorzien van uw naam.
Zo zorgen we er samen voor dat alles netjes en overzichtelijk blijft – wel zo prettig!
-
Was- en linnengoed
Bij Irishof zorgen we ervoor dat u zich thuis voelt en dat praktische zaken goed geregeld zijn. U ontvangt van ons een linnenpakket met beddengoed (zoals een kussensloop en laken), badgoed (handdoeken) en keukengoed (handdoek, theedoek en vaatdoek). Dit pakket wordt door Irishof voor u gewassen, zodat u daar geen omkijken naar heeft.
Voor uw eigen kleding en ander persoonlijk linnengoed bent u zelf verantwoordelijk. We raden u aan om deze items te voorzien van uw naam, zodat ze herkenbaar blijven.
Wilt u liever dat uw kleding professioneel wordt gewassen? Dat kan. Tegen betaling kunt u gebruikmaken van een externe wasserij. Deze werkt met barcodelabels om uw kleding zorgvuldig te verwerken. De kosten voor het label en de wasservice zijn voor uw rekening, en de tarieven worden vastgesteld door de wasserij.
Samen zorgen we ervoor dat u zich prettig en verzorgd voelt in uw woonomgeving.
-
Zaalverhuur
Bij Irishof geloven we in de kracht van samenkomen. Daarom stellen we graag onze zalen open voor zowel bewoners als mensen van buitenaf. Of u nu iets kleins organiseert of juist groots wilt uitpakken – er is altijd een passende ruimte beschikbaar.
De Grote Zaal is onze grootste en meest lichte ruimte, geschikt voor bijeenkomsten tot wel 150 personen. Deze moderne zaal is van alle gemakken voorzien en biedt diverse mogelijkheden, zoals audiovisuele ondersteuning en catering op maat.
Zoekt u een meer intieme setting? Binnen Irishof zijn ook kleinere ruimtes te huur, ideaal voor vergaderingen, workshops of ontmoetingen in kleiner gezelschap.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden of een ruimte reserveren? Kijk hier of neem dan gerust contact op met de infobalie. We denken graag met u mee.
-
Zorgdossier
Bij Irishof vinden we het belangrijk dat u altijd inzicht heeft in uw zorg. Alles wat met uw zorg te maken heeft, leggen we daarom zorgvuldig vast in uw persoonlijke zorgdossier. Een belangrijk onderdeel hiervan is het zorgleefplan.
In dit plan staat precies beschreven welke zorg u ontvangt, wie deze verleent, wanneer dat gebeurt en met welk doel. Ook vindt u hierin informatie over uw gezondheid, verzorging en eventuele behandelingen.
Uw zorgleefplan is onderdeel van een digitaal dossier, het Elektronisch Cliëntendossier (ECD). Zo houden we samen overzicht en kunnen we de zorg goed afstemmen op wat voor u belangrijk is.