Lees voor

Veilig e-mailen met Zorgpartners

Datalekken zijn aan de orde van de dag en moeten voorkomen worden. Daarom gebruiken wij vanaf 13 juni 2022 SmartLockr voor de uitwisseling van privacygevoelige informatie. Dit biedt ons de mogelijkheid om op ons werk te focussen, terwijl we tegelijkertijd opkomen voor onze privacy en die van onze cliënten en relaties. 

Daarnaast is SmartLockr NTA 7516 gecertificeerd, wat betekent dat wij als organisatie ook volledig voldoen aan deze norm. Dat is belangrijk, omdat dit wordt gevraagd bij de uitwisseling van gezondheidsgegevens via e-mail. Wij kunnen dan ook met trots mededelen dat wij voldoen aan deze hoge standaard als het aankomt op de veilige uitwisseling van gevoelige data.   

Juist omdat onze e-mails nu extra worden beveiligd, kan het zijn dat u voor het ontvangen van een e-mail een extra stap moet zetten, bijvoorbeeld door het invullen van een wachtwoord of een sms-code. Zo weten we namelijk zeker dat er geen data in verkeerde handen valt.   

Hieronder leggen we uit hoe u e-mails en bestanden die u van ons ontvangt via SmartLockr, eenvoudig kunt openen:   

U krijgt een e-mail en wordt om een wachtwoord of code gevraagd 
Wanneer we vertrouwelijke informatie e-mailen, bewaken we uw privacy door het bericht en/of de bijlage af te schermen met een wachtwoord.    

  1. Als ontvanger krijgt u een e-mail waarin staat dat u een bericht heeft ontvangen. Om dit bericht te lezen, klikt u op de knop “Open bericht”.   

  1. U komt dan op een pagina waar u op “Verzend mijn wachtwoord” kunt klikken.   

  1. U krijgt hierna het wachtwoord toegestuurd per e-mail of per sms. Dit kan u vervolgens gebruiken om het bericht uit de eerste e-mail te openen en te lezen.  

Door het wachtwoord apart te versturen, weten we zeker dat uw gegevens onderweg niet in verkeerde handen kunnen vallen. 

Reageren op een veilig verzonden e-mailbericht 
Wanneer u, zoals hierboven beschreven, een beveiligd bericht opent met het wachtwoord dat u per e-mail of sms hebt gekregen, dan ziet u dat er boven in uw scherm een knop met "Beantwoorden" staat. Door hierop te klikken, kunt u eenvoudig een e-mail terugsturen in dezelfde veilige omgeving waar u de e-mail heeft ontvangen 

Deel deze pagina:
Zorgpartners gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. U kunt hieronder aangeven welke cookies u wilt accepteren. Wilt u meer informatie hierover, klik dan hier voor ons privacyreglement.

Functioneel
[2]
  • Analytische cookies

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt analytische cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen wij zien hoe vaak de website wordt bezocht en hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis daarvan kunnen wij onze website verbeteren. Deze cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen.

  • Inlog cookies

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt inlog cookies zodat eigen medewerkers en geautoriseerde personen veilig kunnen inloggen op de systemen die gekoppeld zijn aan deze website. 

Analytisch
[1]
  • Google Analytics

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt analytische cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen wij zien hoe vaak de website wordt bezocht en hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis daarvan kunnen wij onze website verbeteren. 

Marketing
[1]
  • Facebook

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt marketing cookies. Zo plaatsen wij advertenties op Facebook en Instagram ten behoeve van de arbeidsmarktcommunicatie. Met marketing cookies kunnen externe partijen online advertenties op andere websites afstemmen op uw interesses. Dit gebeurt overigens pas als u deze cookies accepteert.   

cookie instellingen aanpassen